wtorek, 21 października 2014

Spirograf cz 1

 Spirograf

 


 (fotografia na podstawie miesięcznika Majster)

Każdy z nas bardziej lub mniej przepadał za matematyką o której mawia się że to królowa wszelkich nauk.
Lepszym wydaniem matematyki była jak dla minie geometria i rysowanie wszelakich figur geometrycznych.
Ucieszyłem się kiedy znalazłem artykuł w gazecie "Majster"  dotyczący kreślenia przy pomocy spirografu  obrazów matematycznych lub jak kto woli mandali.

Jest to najbardziej przyjazna odmiana matematyki która nie tylko jest przyjemna ale może zaskoczyć
 i zachwycić naszych znajomych podczas wizyty u nas, gdy zobaczą na ścianie wykonany przez nas samych obraz matematyczny.
Postanowiłem spróbować wykonać taki obraz który prezentuję tutaj a mój zaprezentowałem w poście pt.:  Klatka schodowa cz. 2 - Obraz matematyczny



 (fotografia na podstawie miesięcznika Majster)

Aby tego dokonać potrzebowałem narzędzia którym będę mógł to zrobić.
Czasopismo polecało stronkę w której można było zakupić taki przyrząd. Kiedy w końcu po latach postanowiłem zabrać się za wykonanie obrazu okazało się że przyrząd jaki polecało czasopismo zniknął bezpowrotnie ze strony.
 
Nie poddałem się i postanowiłem go jakimś cudem wykonać.

Wydawał się być łatwy do skopiowania z gazety. Jednak nie było to łatwe zadanie, gdyż fotografia została zrobiona w płaszczyźnie pochyłej od której jest problem odrysować rzeczywisty kształt tego narzędzia nie znając jego rzeczywistych wymiarów, tym bardziej iż spirograf  zależny jest oczywiście od wielkości obrazu. Musiałem przyjąć więc jakieś dane.
Zdecydowałem się wykonać podobny zbliżony do tego na fotografii i wiecie co ?
Udało się !

 Mało tego wykonałem jeszcze jeden o wiele większy oto one :  Wymiar 250 mm i 500 mm ten większy to już chyba wyłącznie na ścianę      


(foto i wykonanie S-Art © )


 (foto i wykonanie S-Art © )

Spirograf 500 mm nie zmieścił się w namiocie fotograficznym... podobny do skrzydła motyla

Wykorzystanie  wielkiego tylko i wyłącznie będzie możliwe do użycia na samej ścianie aczkolwiek musielibyśmy użyć obrazu wielkości 1 metra  szerokości i ponad 3metry długości aby wykonać podobne kształty jak przedstawione w fotografii.

Zdjęcia wykonałem w pośpiechu i z radości że wreszcie mam podobne szablony.

Przyjdzie jeszcze czas i na maciupeńkie...no i inne kształty.
 No i czas przyszedł za sprawą pewnej miłej Pani z fb
Jeśli interesuje cię taki przyrząd znajdz mnie na facebookui napisz https://pl-pl.facebook.com/adminsart/


 Jak posługiwać się takim spirografem i co będzie wam potrzebne do wykonania obrazu znajdziecie w kolejnej części  pt:  Spirograf cz 2 - Praca Spirografem





























Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Komentarz z bloggera selawiart.pl